Ellen Bäckstedt nominerad till GT-guldet

16 februari 2024 10:40

Vi kan med stolthet presentera att våra stjärnforward Ellen Bäckstedt är nominerad till GT-guldet på morgondagens Idrottsgala här på Gotland.

GT-guldet tilldelas en individ eller ett lag/grupp som under året utfört en imponerande och enastående idrottslig insats utöver det vanliga eller förväntade. Ellens insats i Endre under fjolårets säsong som ledde oss fram till en kvartsfinal kombinerat med VM-guldet i Singpore i November har lett fram till nomineringen. Juryn består utav representanter från Gotlands Tidningar samt RF-Sisu och priset delas ut under morgondagens Idrottsgala som går av stapeln på Wisby Strand.

Till helagotland.se säger Ellen så här om nomineringen:

Jag ska vara ärlig och säga att jag inte hade full koll på priset sedan innan, men efter lite research och när folk berättade för mig blev jag först lite chockad men framför allt väldigt glad. Jag känner ändå att det gått helt okej för mig och detta blir lite av ett kvitto på det.

På frågan om vad det skulle betyda för henne att vinna svarar hon så här:

Det skulle betyda väldigt mycket för mig personligen. Det är ett stort pris att vinna och någonstans ett bevis på att man gjort något bra.

Klicka här för att läsa hela artiklen på helagotland.se