Warberg
WIC

Fredagsmatch - Warberg står för motståndet!

22 november 2022 12:00

På fredag är det dags för en ny match i SSL. Då kommer Warberg IC till ICA Maxi Arena. Eftersom tabellen är rekordjämn är varje match väldigt viktig och Warberg som ligger på nedflyttningsplats kan absolut hota - någon enkel resa till tre poäng lär det inte bli!

Efter tre raka segrar återfinns vi nu på den övre halvan av en tabell som är rekordjämn. Det skiljer bara sju poäng från Rönnby som är trea till Nacka som är tia, så varje match är väldigt betydelsefull.

Fredagens motståndare Warberg ligger på nedflyttningsplats och behöver verkligen ta tre poäng för att inte tappa kontakten med lagen på slutspelsplats. Historiskt har vi haft "lätt för dem" - elva möten har gett tio segrar och trevligt positiv målskillnad, men flera gånger har det varit tuffa bataljer som inte avgjorts förrän långt in i den tredje perioden. Någon "walk in the park" blir det knappast.

Warberg har dock haft det jobbigt på bortaplan den här säsongen, en ynka poäng har det blivit och på det delar de sistaplaceringen i bortatabellen med Åkersberga. Vi ska göra det vi kan för att inte hjälpa dem att förbättra den statistiken...

Senast bröt de en tråkig trend på tre raka förluster genom att besegra Nacka IBK på hemmaplan. Som så ofta låg stjärnan och lagkaptenen Sandra Hawerman bakom mycket då.

Köp biljetter till matchen endreif.se/biljetter och passa på att äta och dricka något gott hos Joda Arena. Boka bord: