Falun
FAL

We bend but we dont break!

1 april 2022 00:01

Vi vann den fjärde kvartsfinalen efter förlängning och straffar i Falun och tvingade därmed fram en femte, helt avgörande, match i ICA Maxi Arena på lördag. Direkt vi öppnade försäljningen av biljetter så "flög de ut", vilket talar för att det blir storpublik på lördag.

Så här säger Bruno Lundberg efter kvällens seger på straffar:

"Det var en härlig seger, men vi är ett lag på ett uppdrag och vi är inte klara med det ännu. Jag är otroligt imponerad av tjejernas moral och karaktär. Det känns nästan som om de inte förstår det själva, alltså vilken karaktär de besitter. Vi hamnar i lite, hur skall jag säga, prekära lägen, men vi är ett lag som kan sorteras in i den så kallade ”We bend but we don’t brake”-kategorin och jag bara älskar hur uppgiften ändå, till slut, blir löst! Nu ska vi förbereda oss för en otroligt rolig match, en "Game Five" i Ica Maxi Arena! Jag hoppas att "hela" Gotland dyker upp på lördag och stöttar det här laget. Det är de värda!"

AVGÖRANDE KVARTSFINALEN: ICA Maxi Arena lördag 17.00 - köp biljetter här