Pixbo
PIX

Inför matchen mot Pixbo borta

28 november 2020 11:28

Vi har tagit ett snack med huvudtränare Thiding inför den tuffa bortamatchen mot Pixbo Wallenstam IBK. Philip var mycket nöjd med insatsen mot Warberg och hoppas att laget kan fortsätta på den inslagna vägen. Endre åker till Mölnlycke med fullt lag.

Köp gärna en stödbiljett - vi har RIKTIGT fina priser som vi lottar ut!

-Signerad matchtröja

-Hotellövernattning Strand Hotell Visby

-Blomstercheckar från Växthuset Linds

STÖDBILJETT & VIRTUELLT FIKA - SWISH 123 350 551 8 Biljett: 40 kronor. Fika: 20 kronor. STORT TACK till medlemmar, supportrar, partners och övriga som stöttar oss – ni är guld värda!

Ni studsade tillbaka direkt efter förlusten mot Sirius och det syntes verkligen att det var rätt ”skärpa” i laget. Vad snackade ni om innan matchen?

-Vi pratade inte så mycket om att studsa tillbaka utan faktorn var mer att vi inte var nöjda med vår insats mot Sirius och bestämde oss för att göra en riktigt bra match mot Warberg vilket vi direkt visade i de första bytena. Warberg har historiskt sett inte passat oss särskilt bra men nu gav vi dem aldrig chansen att vara med och spela.

7 – 1 blev slutresultatet, vad är du mest nöjd med, att ni gör sju mål eller att ni bara släpper in ett?

-Jag kan inte riktigt bestämma mig där, är mer nöjd med matchen som helhet. Det var, helt enkelt, en riktigt bra insats.

Nu väntar tuffa topplaget Pixbo på bortaplan på söndag. Den tjeckiska landslagsduon Krupnova och Ratajova har varit stekheta i de senaste matcherna – är det särskilt fokus på dem eller är det mest fokus på det egna spelet?

-Generellt sett är det fokus på vårt eget spel. Duktiga spelare med speciella förmågor pratar vi alltid om men i slutändan är tanken att motståndarna ska ha fullt upp med att hantera våra spelare.

Hur är egentligen känslan att spela inför helt tomma läktare? Krävs något extra för att motivera spelarna när publik saknas?

-Jag ska inte ljuga och säga att det inte spelar någon roll. På bortaplan känns det inte så annorlunda men vi saknar vår hemmapublik väldigt mycket. Mot Warberg, när det var noll personer på plats, kändes det väldigt konstigt. Vi har ju dock spelat utan publik länge nu så vi börjar bli vana och pratar inte så ofta om det längre, men saknaden finns där.

Är alla spelklara inför matchen på söndag?

-Just nu är alla det (fredag) så vi hoppas kunna åka till Mölnlycke med ordinarie lag.

Lycka till!

-Tack så mycket.