Pixbo
PIX

Förlust borta mot Pixbo

29 november 2020 14:08

Det blev förlust mot ett riktigt bra Pixbo Wallenstam IBK. Slutresultatet skrev till 11-5 efter att Pixbo varit i förarsätet hela matchen. Vi stod för en svag första period, men en riktigt stark slutperiod. Den tar vi med oss till nästa match.

Pixbo tog hand om taktpinnen direkt och gjorde två mål på 3.40. De var betydligt mer alerta och aggressiva i inledningen av matchen. Efterhand "åt" Endre sig in i den och Ellen Bäckstedt reducerade efter slarv i Pixbos backlinje. Andra halvan av perioden var spelmässigt jämn, men Pixbo lyckades göra ytterligare två mål och räddades från baklängesmål av den storspelande målvakten Laura Heini. 4 - 1 till Pixbo efter den första rundan.

Inledningen på den andra perioden var jämn och Endre kom ut med bättre energi än till den första. Efter 7.27 gjorde Ellen Bäckstedt 2-4 helt på egen hand och då var Endre på gång, men sedan spelade laget aningen stressat och bjöd Pixbo på väl många enkla lägen. Det tackade de för och gjorde tre mål i den andra halvan av den andra perioden. 7-2 till Pixbo efter två spelade perioder.

Endre stod för en stark slutperiod. Genom att spela på två femmor och pressa högt så reducerade de tre gånger, målen gjordes av Wilma Johansson x 2 samt Elin Roos. Sedan chansade Endre för att komma närmare i målprotokollet och då avgjorde Pixbo matchen genom att göra två mål i öppen kasse och avslutningsvis ett mål i powerplay. Det är bara att konstatera att Pixbo var bättre i den här matchen. Endre får bryta ihop och sedan komma igen i nästa match som spelas hemma mot Jönköping nästa söndag.

Pixbo - Endre

11 - 5 (4 -1) (3 - 1) (4 - 3). Våra målskyttar: Bäckstedt 2, Johansson 2, Roos