Vi laddar upp med Västerås Floorball Cup

11 september 2020 07:56

Som en uppladdning inför SSL deltar vi i Västerås Floorball cup. Är du sugen på att se ”årets Endre” spela så har du chans att göra det i helgen. Samtliga matcher direktsänds och du får våra tre matcher (och övriga) för 199 kronor. Vi inleder mot ärkerivalerna Täby FC IBK klockan 19.00 ikväll.

Vi tog ett kort snack med Philip Thiding inför avfärden till Västerås. Vad vill ni få ut av Västerås Floorball cup? Är resultatet viktigt? Fokuserar ni mest på er själva eller kollar ni också upp motståndarna?

Vi vill ha svar på hur väl vi svarar upp mot skarpt motstånd med vårt spel. Försäsongen har varit lång och oviss i och med Coronapandemin. Det var väldigt länge sedan vi spelade match mot riktigt bra motstånd och jag kan garantera att vi alltid vill vinna varje match. Resultatet är viktigt för att få positiv känsla men det finns också andra fokuspunkter, som att spela ihop formationer.

Vi kommer mest att fokusera på oss själva men eftersom vi bara möter lag från SSL så är det också intressant att se vad de har ”hittat på” under sommaren.

Våra matcher:

Fredag: Täby FC IBK-Endre IF 19.00