Endre förstärker organisationen!

27 maj 2021 18:45

Endre har gjort klart med en Sportchef, Per (Pelle) Gabrielsson som kommer ansvara för värvningar, kontraktering av A-lagstrupp samt medverka som föreningsföreträdare i Elitsammanhang tillsammans med Sportkommittén. Utöver det förstärker vi Sportkommittén med Elias Andersson som har en gedigen bakgrund inom innebandy både som ledare/tränare JAS Div.1 (FBC Kalmarsund), Div. 2 (Visby IBK) och matchkommentator för den senaste säsongen i SSL Dam.

Pelle flyttade till Gotland tillsammans med sin fru Susanna för snart tre år sen, framför allt för att komma närmare sin dotter Elin som precis avslutat sin karriär i Endre. Han har också en son, Daniel, som gjort en säsong i Visby IBK.

Innebandy har varit en stor del av Pelles liv under väldigt många år, både som tränare och supporter till sina barn. Han har tidigare varit huvudtränare i Rosersberg och även assisterande tränare i före detta Caperio Täby.

Pelle har också varit sportchef i sin moderförening Arlanda IBK och spelarscout för Djurgården och Storvretas herrlag.

Kommentar Pelle:

Det känns jättekul att få vara en del av Endre IF framöver. Då min dotter har gjort många säsonger i Endre har jag fått följa klubben på nära håll under en lång tid och det känns därför extra roligt att få hjälpa till!

Kommentar Elias:

Det ska bli otroligt spännande att få representera Endre IF. Jag har letat efter en ny utmaning inom innebandyn och det har funnits intresse från Allsvenskt håll inför denna säsong, men valet föll på Endre. Att få vara med och utveckla laget, tillsammans med spelare och ledare ska bli otroligt roligt!

Vi hälsar Pelle och Elias välkommen till Endre IF!