Huvudtränare Sabina Wedberg tar en paus

11 november 2019 09:25

Endres huvudtränare Sabina Wedberg är sjukskriven och tar en paus från rollen som huvudtränare. Den befintliga ledarstaben tar över huvudansvaret tills vidare, Joakim Sjöstrand kliver in som huvudtränare.

Kommentar från Sportkommitté/Styrelse: Sabina kommer att vara sjukskriven från och med idag, men utgångspunkten är att hon ska återgå till uppdraget. För ytterligare frågor: Carin Sjöberg, Ordförande Endre IF

Kommentar från Sabina Wedberg: Jag har inte lyckats med att hitta en bra balans mellan jobb, innebandy och privatliv. Detta har resulterat i några veckor med alldeles för lite sömn, mat och återhämtning. Huvudet har jobbat på högvarv dygnet runt och till slut har kroppen sagt ifrån. Jag har valt att lyssna på kroppens signaler i tid och dra i handbromsen för att så snabbt som möjligt hitta tillbaka till mitt gamla vanliga jag och komma tillbaka till innebandyn.

Jag är tacksam för allt stöd från föreningen, spelare, supportrar, vänner och framförallt mina kollegor i ledarstaben som direkt klev in och tog över tills vidare.