Endre IF x Älvsjö AIK
Publicerad: 2024-05-23
Endre IF och Älvsjö AIK innebandy tecknar samarbetsavtal för säsongen 2024/25.

Uttalande Endre IF

Vi är glada över att Älvsjö AIK Innebandy väljer att teckna ett samarbetsavtal med Endre IF. Älvsjö AIK Innebandy är en gedigen förening med fin verksamhet på såväl ungdomssidan som elitsidan och vi ser stora möjligheter när det kommer till samarbete. På elitsidan ser vi fram emot att välkomna spelare från Älvsjö till tränings- och matchmöjligheter hos oss och vi välkomnar möjligheten för spelare från vår verksamhet till samma möjligheter hos dem.

För våra ungdomslag, som sällan får spela mot tjejer i motsvarande åldrar, lockar möjligheten att få göra just det, i träningsmatchform. Vi i Endre IF ser stor potential i samarbetet med Älvsjö AIK Innebandy och ser det som en del i vårt strategiska arbete med att skapa goda förutsättningar för innebandy för så många som möjligt så länge som möjligt; för ungdom, bredd och elit på Gotland.

Uttalande Älvsjö AIK

Endre IF är en förening som huserat många år i SSL och som vi i Älvsjö både har imponerats och fascinerats av. Hur lyckas dem med den bedriften? Att år efter år gå till slutspel i världens bästa innebandyliga, med en befolkning på ca 60 000 människor. Det ska bli spännande att vi kommande säsong ska komma närmare varandra.

ÄAIK IBF ser fram emot samarbetet på damsidan med SSL klubben Endre. Ett samarbete som ger våra Damspelare en möjlighet att prova på SSL tempo och att få utbyte från Endres sida hos vårt Allsvenska lag. Vi hoppas även på ett utbyte av matcher och träningstillfällen för våra övriga dam- och juniorlag och ser fram emot fina möjligheter för matcher och träningsmöjligheter både hemmavid och på Gotland.

Ett samarbete på strategisk nivå som ger oss goda möjligheter att utveckla våra spelare och lag tillsammans med Endre som ligger helt i linje med vår målsättning. En extra krydda är att vi som Stockholmslag kan bidra till att barn och unga på Gotland får en extra möjlighet till utveckling.

Oscar Hammar