Anna Jakobsson förlänger

16 juni 2021 11:00
Elit

Endre och Gotlands ikonen Anna Jakobsson har valt att skriva på för ännu en säsong i världens bästa innebandyliga med klubben i hjärtat.

Solen skiner lite extra denna dag på Gotland då vi kan med stor glädje tillkännage att Anna Jakobsson väljer att köra på ännu ett år i gulsvart dress. Hela innebandysverige känner henne som en poängdrottning och rekordhållare men den här förlängningen betyder så enormt mycket mer för klubben än bara hennes poängskörd. Poäng kan alltid ersättas men en spelare med Annas karaktär, ledarskap, rutin, lojalitet och hjärta går inte att ersätta.

Anna själv säger så här om det nya avtalet:

”Jag är glad och tacksam för alla som stöttar mig och gör att jag kan få fortsätta spela i klubben i mitt hjärta. Beslutet har tagit ganska lång tid att fatta och det är för att när jag gör något så vill jag kunna göra det till 100%. Jag ser så mycket fram emot en säsong där vi som lag kan växa ytterligare och få lov att ha bästa publiken med oss."

Förra säsongen blev det 47 poäng på 34 matcher vilket visar på att Anna fortfarande har vad som krävs för att tävla på högsta möjliga nivå i SSL.

Coach Bruno Lundberg säger så här om Annas förlängning:

”Det är väldigt roligt att Anna väljer att satsa vidare. Och det är också ett kvitto på det hårda jobb som Endre gör för att hela tiden ställa ett slagkraftigt lag på banan. För Anna gäller allt eller inget och jag ser fram emot att jobba tillsammans med en klubbikon. Hon älskar att tävla och jag hoppas att hennes tävlande och vinnarmentalitet smittar av sig i gruppen.”

Vi ses på ICA Maxi Arena i höst!