Inför matchen mot IKSU

4 november 2019 09:51

Ikväll klockan 19.15 möter vi IKSU i ICA Maxi Arena och inför matchen har vi tagit pulsen på huvudtränaren Sabina Wedberg.

I förra omgången blev det förlust med 2 - 7 mot KAIS Mora. Vad var du nöjd och mindre nöjd med i den matchen?

Jag är nöjd med att vi skapar mycket lägen och mindre nöjd med att vi inte sätter dit bollarna och förlorar matchen.

Nu väntar IKSU som ju varit dominanta i SSL Dam de senaste tio åren, vad behöver ni göra för att lyckas slå dem?

Göra fler mål än vi släpper in. Jobba hårt i båda riktningar, täcka skott och sätta dit bollarna när vi får lägen.

Hur är läget i truppen, finns några skadade eller sjuka spelare?

Thea Ekholt är inte aktuell för spel idag så Frida Görtz får chansen att visa upp sig inför hemmapubliken och hon backas upp av Blanka Linge. I övrigt är alla hela o friska.

Köp biljetter här