17 Dec 1 match

Inför seriepremiären: Lagkapten Elin Roos

17 september 2021 09:00
Elit

På söndag 12:30 drar äntligen SSL-säsongen igång igen och i premiären ställs vi mot Nacka Wallenstam i ICA Maxi Arena. En premiär som vår lagkapten Elin Roos längtar efter. – Vi har slitit tillsammans länge och nu ska vi äntligen få göra det vi älskar mest. Spela i vår arena, med vår publik.

Hej Elin! Äntligen drar säsongen igång, hur går dina tankar inför premiären på söndag?

– Jag tycker att känslan är god. Det ska bli kul att det äntligen sätter igång på riktigt. Vi har slitit tillsammans länge och nu ska vi äntligen få göra det vi älskar mest. Spela i vår arena, med vår publik.

Om vi backar bandet lite, hur har försäsongen varit?

– Försäsongen har varit bra! Den fysiska träningen, under ledning av Tobbe, har varit jättebra. Många har tagit kliv och vi som lag har blivit bättre. Matcherna har varit med blandade resultat men det är lite så det brukar se ut på försäsongen. Vi har hela tiden haft lagets utveckling och resa i fokus så resultaten har egentligen spelat mindre roll.

Nacka är ett ungt och talangfullt lag som inte ska underskattas. Det visade de tydligt i Svenska Cupen för några veckor sedan där ni fick jobba för seger i en match som slutade 6-4. Nacka tog steget upp till SSL säsongen 19/20 och förra säsongen missade man slutspel med endast tre poäng. Vad säger du om söndagens motstånadre?

– Nacka är alltid svåra att möta och spelar ofta med en hög energi. Vi kommer behöva vara på tå från start och spela ett fartfyllt, organiserat och uppoffrande spel.

För en tid sedan nåddes vi av beskedet att restriktionerna lättas vilket innebär att vi, som det ser ut nu, kan välkomna vår publik till ICA Maxi Arena igen. Dina tankar kring det?

– Jag tror inte ord kan förklara hur roligt det ska bli att få kliva in i ett kokande ICA Maxi Arena igen när vi får - det är den bästa känslan man kan uppleva. Vi har saknat vår publik och vi hoppas att alla på Gotland vill dela denna säsong med oss!