Ebba Bognesand är klar för Endre IF

2 april 2020 09:00

19-åriga Ebba Bognesand är klar för Endre IF. Hon är född i Gävle och har Strömsbro IF som moderförening, men de senaste åren har hon tillhört RIG Umeå IBF. Hon har tagit tre SM-guld för juniorer och varit med och vunnit Allsvenskan.

Joakim Sjöstrand:

-Vi är glada att Ebba valde Endre. Det är en smart spelare i försvarsspelet och hon kommer med stor sannolikhet att bli en publikfavorit i ICA Maxi Arena för hennes energi och arbetskapacitet. Då vår spelidé är att äga boll så mycket som möjligt, så kommer hennes starka närkampsspel med boll att vara viktigt.

Ebba Bognesand:

-Jag valde Endre av flera anledningar. De sportsliga förutsättningarna med laget, teamet runt det och upplägget av säsongen känns bra. Laget ser spännande ut och jag hoppas kunna tillföra ytterligare alternativ i spelet, sedan fick jag också en väldigt positiv bild av Visby och det sociala livet, vilket känns bra.