Pigga och jäkligt taggade

21 september 2019 09:35

Idag är det premiär för SSL Dam. Endre åker till Västerås för att möta Rönnby. Ifjol vann vi båda mötena, 6 - 2 skrevs siffrorna till i ICA Maxi Arena och bortamötet slutade med uddamålsseger 8 - 9. Vi ställde tre frågor till den nya huvudtränaren Sabina Wedberg inför matchen.

Sabina Wedberg, ny huvudtränare, hur är läget i truppen inför premiären?

• Läget i truppen är lite förkylt, men i dagsläget är alla tillräckligt friska för att kunna spela. I övrigt är alla skadefria, pigga och jäkligt taggade. Tove Sandelin kommer inte komma till spel då hon spelar klart fotbollssäsongen med P18 innan hon ansluter fullt ut.

Hur är känslan inför Rönnby borta?

• Känslan är lite ÄNTLIGEN, efter en väl genomförd försäsong så är det man tränat för här. Rönnby borta är en bra värdemätare, ett lag som vi spelat många jämna matcher mot genom åren. Vi har en bra känsla i gruppen och tror på det vi gör.

Vilket Endre får vi se i år?

• Ni kommer att få se ett LAG som kommer vara spelförande, i rörelse och komma till mycket avslut. I försvaret ska vi vara aggressiva och starka i slottet och framförallt ska vi spela med mycket glädje, innebandy är roligt.