Lennart "Lelle" Roos förstärker ungdomsverksamheten

17 september 2019 08:18
Ungdom

Endre IF har anställt Lennart "Lelle" Roos som kommer att arbeta på kansliet med fokus på ungdomsverksamheten. "Lelle" kommer, främst, att fortsätta jobbet med att fördjupa spelarutvecklingsutvecklingsmodellen, SUM samt fungera som ett stöd för föreningens ungdomstränare. Vi hälsar honom varmt välkommen till Endre IF.

Jag heter Lennart ”Lelle” Roos och har nyligen flyttat till Visby med min fru. Vi bodde tidigare i Tullinge söder om Stockholm.

Under nästan 20 år har jag varit aktiv i FBI Tullinge Innebandy och under största delen av tiden arbetat med ungdomslag där jag startat P90 och F95.

I de lagen har jag varit huvudtränare och tränat dem från ”knattar” till juniorer. Mina sista tre år i föreningen var jag huvudtränare för Damjuniorerna och Damlaget.

Under de tre åren vann vi DM-guld med Damjuniorerna och kvalade oss upp till Division 1 (numera allsvenskan) med damlaget och mötte då Endre U. Jag har även varit med och hjälpt till i F94 och F96. och startat samt arrangerat flertalet cuper, träningsläger och andra arrangemang i föreningen.

Den 1 september började jag mitt arbete på Endres kansli med huvudinriktning ungdomsverksamheten. Det känns väldigt inspirerande och spännande att få bli en del av Endre IF. Vi kommer att vara ett team som fortsätter arbetet med spelarutvecklingsmodellen SUM och vara en resurs för ungdomsledarna.

Jag har kommit igång med lite besök på lagens träningar och kommer att fortsätta med det. Det har också varit en del möten med de olika kommittéerna i föreningen.

Jag har startat en innebandyskola för F13 där första träningen är den 6/10. Sprid gärna informationen om den, håller också på att planera in ledarträffar framöver, så arbetet är i full gång. Som sagt så känns det riktigt roligt att få bli en del av Endrefamiljen.