29 Dec 1 match
Idag 1 match

Talangen Ella Johannesson är klar för Endre IF

20 mars 2022 10:17

Endre IFs senaste nyförvärv hämtas från riksinnebandygymnasiet i Umeå och är den talangfulla spelaren Ella Johannesson. Hon är en allround spelare men beskrivs av Sportkommittén som en klassisk center och tvåvägsspelare. Varmt välkommen Ella!

Kommentar Sportkommitén: Vi är stolta att presentera Ella Johannesson från RIG Umeå som vårt nästa nyförvärv. Ella som var och besökte klubben nyligen gjorde ett stort avtryck på samtliga. Att Ella väljer att fortsätta sin innebandykarriär hos oss är väldigt glädjande.

Kommentar Ella Johannesson: Jag fick från första början ett väldigt bra intryck av Endre IF och det känns som en väldigt bra klubb för mig och min framtida karriär. Jag är övertygad om att förutsättningarna för att jag ska kunna utvecklas som innebandyspelare finns hos Endre IF och det var även en stor del till att just Endre IF blev valet. Endre IF som förening känns även väldigt proffsig på alla sätt och viss vilket gjorde valet ännu självklarare.