Felicia Wallin är klar för Endre

13 juli 2021 14:31
Elit

I dagarna har klubben gjort klart med ännu ett nyförvärv i form av Felicia Wallin senast från IBK Göteborg i allsvenskan.

Endre fortsätter att värva in nya spelare till den kommande säsongen och nu är vi glada att kunna presentera ännu ett nyförvärv.

Felicia Wallin ansluter närmast från spel i Allsvenskan med IBK Göteborg där hon även fått prova på spel i SSL. Sen tidigare har Felicia även representerat Storvreta under många år i Allsvenskan men tar nu klivet upp till SSL med Endre.

Coach Bruno Lundberg beskriver nyförvärvet:

"Vi gillar hennes spealrtyp. En atletisk och rörlig spelare som kan spela på flera positioner, som jobbar hårt och som gärna vill fylla på offensivt vid läge. En energispridare som kommer bli en tillgång i gruppen."

Felicia som spelar back noterades för 41 poäng i Div.1 med Storvreta säsongen 2017/2018 innan hon testa vingarna med IBK Göteborg i SSL där det blev 8 poäng på 25 matcher.

Ett grymt nyförvärv ansluter och vi ser fram emot att se henne i gulsvart dress i ICA Maxi Arena i höst.