Kontraktsförlängning

Vi kan stolt meddela att Ellen Berglund förlänger sitt kontrakt med Endre IF

.

Kommentar ifrån Sportkommittén:

Vi är glada att Ellen väljer att stanna kvar hos oss. Hon har vuxit för varje säsong och blivit en viktig pusselbit i laget. Med sitt tuffa och skoningslösa spel i sargduellerna och framför eget mål är det inte många motståndare som vill möta Ellen. Ellen offrar sig gärna och täcker skott med hela kroppen. Hon har också utvecklat sitt offensiva spel och följer ofta med upp i anfallet, där hon även "bombat" in några kassar (7st samt 2st ass).

Kommentar ifrån Ellen: Jag väljer att förlänga för att jag trivs otroligt bra i Endre och i Visby. Vi har så mycket mer att ge än vad vi fått ut hittills denna säsong och jag vill vara med och visa det. Jag har fått vänner här som är oersättliga och jag är lyckligt lottad att det är just dessa tjejer jag "tvingas" träffa 5-6 gånger i veckan. Endre känns som hemma för stunden, jag ser fram emot hur vi som lag och jag personligen kommer utvecklas framöver"