Välkommen - Agnes Wiklund!

21 juli 2021 12:00
Elit

Endre IF:s sportkommitté är väldigt nöjda med att forwarden Agnes Wiklund väljer spel på Gotland till kommande säsong. Agnes kommer närmast från Täby FC IBK där hon under föregående säsong stod för 35 poäng. Agnes Wiklund var för första gången uttagen till landslagets läger i början av februari i år.

Agnes Wiklunds kommentar om det nya kontraktet:

”Det ska bli väldigt kul att få komma till Endre och Gotland & den stora innebandyfamiljen! Redan från första samtal har jag blivit väldigt bra bemött och känt mig otroligt välkommen. Med det jobb alla lägger ner kring innebandyn och inställningen alla har på Gotland & i Endre tror jag att vi kommer lyckas gå långt i år och varför inte till och med ett firande i Almedalen?”

Coach Bruno Lundbergs kommentar:

”I Agnes får vi in en spelskicklig och bolltrygg spelare som vi gärna vill se spela rättvänd. En poängspelare som gör lika många mål som assist. Riktigt kul att Agnes kommer till ön!”