Elin Gabrielsson lägger klubban på hyllan

18 maj 2021 14:56

Elin Gabrielsson har bestämt sig för att ”lägga klubban på hyllan”. Hon kom till oss från FBC Uppsala inför säsongen 15/16 och har charmat publiken med sin fina teknik och unika bollsäkerhet. Hennes spelblick och uppspel har varit av världsklass hela hennes karriär. Vi vill tacka för den fina insatsen och önskar lycka till framöver.

Elin Gabrielsson:

Jag har verkligen trivts med lagkamraterna, föreningen och Gotland. Inför förra året var målet att kunna spela matcher kontinuerligt och slutföra hela säsongen. Jag har, under en längre tid, haft problem med ryggen, men det kändes fint att kunna spela och bidra till laget. Det har dock krävts väldigt mycket extra träning för att få det att fungera. Jag kommer att bo kvar på ön, så vi kanske hörs och ses i andra sammanhang framöver. Tiden får utvisa det.