Endre IF förstärker ledarstaben

3 december 2019 08:24

Endre IF har under inledningen av säsongen 19/20 letat efter en förstärkning till ledarstaben och har nu gjort klart med Philip Tiding, 34 år. Han tar rollen som assisterande tränare tillsammans med Joakim Sjöstrand och Annelie Blixt och förstärker därmed den befintliga ledarstaben.

Philip Thiding har många års erfarenhet som innebandyspelare, bland annat i Haninge IBK, Högdalen, Handen, Visby IBK samt Hansa/Hoburg. Han har även haft tränaruppdrag för Hansa/Hoburgs herrar och Gotlands Distriktslag P16.

Kommentar Carin Sjöberg, Endre IF: Rollen i ledarstaben blir assisterande tränare där Philips ledarskap och innebandykunnande kommer att komplettera Joakims arbete kring analys/taktik och Annelies fokus på människan, på ett bra sätt. Philips roll blir inledningsvis att hålla i vissa träningsupplägg och föra tät dialog med spelare för ytterligare spelarutveckling. Vi är mycket glada över att Philip tackat ja till rollen, vilket gör att vi får ytterligare resurser som stärker nuvarande ledarstab och trupp.

Kommentar Philip Thiding: Tanken på att ta ett tränaruppdrag har funnits länge men jag har valt att satsa på min familj då vi har småbarn. Detta uppdrag passar däremot in tidsmässigt för mig och just Endre IF har jag bra koll på då jag följt laget från läktaren. Det kändes därför som en riktigt rolig utmaning när frågan kom och även om laget haft det lite tufft i inledningen på säsongen så ser jag stor potential i både spelartrupp och ledarstab.

För ytterligare frågor: Carin Sjöberg, ordförande Endre IF: 070-655 35 97 Philip Thiding: 073-508 76 90