Chiara Gredig spelar i gulsvart nästa säsong!

8 april 2022 12:00

Endre har skrivit kontrakt med Chiara Gredig över säsongen 22/23. Hon kommer från Schweiz där hon spelat på högsta nivå, både i klubblag och landslag. Säsongen som gick spelade hon i IK Sirius. Vi hälsar henne varmt välkommen till Endre IF.

Sportchef Pär Gabrielsson: Vi är glada att kunna presentera Chiara Gredig som vårt senaste nyförvärv. Hon behärskar spelet både som back och center och blir alltså väldigt flexibel och användbar för oss. Hon har stor erfarenhet av spel på högsta internationella nivå med såväl landslag som klubblag. Hennes avtal med Endre löper över ett år.

Chiara Gredig: Jag är jätteglad att bli en del av Endre nästa säsong! Det är ett lag och en klubb med mycket energi och potential som jobbar professionellt. Jag ser fram emot att bo på ön och spela inför den unika publiken.

Kontakt: Sportchef Pär Gabrielsson: [email protected]