Malin Lindgren från RIG Umeå klar för Endre IF!

16 april 2021 12:00

19-åriga Malin Lindgren har skrivit på ett 2-årskontrakt med Endre. Hon har Telge SIBK som moderförening, men de senaste tre åren har hon spelat med RIG Umeå IBF. Malin är en kraftfull spelare med bra skott som har stor utvecklingspotential.

Namn: Malin Lindgren

Född: 2002

Moderklubb: Telge SIBK

Senaste klubb: RIG Umeå IBF

Malin är en rightfattad forward med ett mycket bra skott som hon gärna använder. Hon är en kraftfull och stark spelare som kommer stå upp bra i det fysiska spelet i SSL. Malin kommer närmast från RIG Umeå IBF i Allsvenskan. Tyvärr blev det bara sex matcher under denna säsong då Allsvenskan dam stängdes ner tidigt på grund av pandemin. Malin hann ändå göra sex poäng på dessa matcher. Hon har anknytning till Gotland då hennes mamma och en del andra släktingar är från ön. Vi ser stor utvecklingspotential i Malin och önskar henne välkommen till oss i Endre.