Philip Thiding blir ny huvudtränare

1 maj 2020 17:16

Philip Thiding blir ny huvudtränare för A-laget. Han kom in som assisterande tränare mitt i förra säsongen och tar nu över ansvaret från Sabina Wedberg.

Sportkommittén: Vi är glada att Philip axlar rollen som huvudtränare. Hans ledaregenskaper har imponerat på oss och hans uppgift, att leda och utveckla laget tillsammans med Joakim och Annelie, ger oss en ledarstab där de kompletterar varandra väl.

Philip Thiding: Det är jätteroligt att ha fått det här förtroendet. Att få jobba med en så seriös och välfungerande förening som Endre känns riktigt bra. Potentialen i truppen är extremt stor och får vi bara till de sista pusselbitarna i lagbygget så finns inga begränsningar för hur långt laget kan nå.