På lördag väntar en tuff bortamatch mot Karlstad IBF

15 oktober 2020 17:20

Endre har inlett säsongen med fyra raka segrar och tog två blytunga uddamålsvinster mot de förväntade toppkonkurrenterna Täby och Malmö förra veckan. Nu väntar en tuff bortamatch mot Karlstad IBF som spelar en riktigt fysisk innebandy - kolla in vad tränare Thiding säger inför fighten.

Det blev två uddamålssegrar mot Täby och Malmö - vi förstår att du är nöjd med sex poäng, men är du nöjd med spelet? Ja i sin helhet så känner jag att vi till stora dela kontrollerar spelet. Det är i perioder som Täby får vända på oss lite för enkelt samt att vi tappar lite energi i andra perioden mot Malmö vilket kan vara förståeligt under en dubbelhelg, men i stora drag så är jag nöjd.

I matchen mot Malmö låg ni under efter två perioder och du valde att gå ned på två femmor - hur resonerade du och vad pratade ni om i paus? Jag kikade bort på Malmös bänk under andra perioden och såg verkligen hur taggade de var och eldade på varandra medan jag tyckte vår energi var väldigt låg. Slutsatsen jag drog då var att vi behövde göra något inför den sista perioden då jag ansåg att matchen var på väg åt fel håll. Malmö var rätt desperata att kamma hem sin första trepoängare och gick rejält för det. Pausen gick mest åt till att prata ihop sig i de nya femmorna efter att jag sagt vad jag tyckte.

Nu väntar Karlstad borta. Vad är viktigt att tänka på inför den fighten? Först och främst är vi väldigt medvetna vad som väntar oss i Karlstad. Den resan har tjejerna gjort många gånger och de vet att det brukar bli tuffa matcher mot dem. Karlstad har ju blandat och gett inledningsvis, men det ser ut som att vi, som vanligt, går en fysisk match till mötes. De har ju en tendens av att spela lite ryggsäcksinnebandy och emellanåt lite fult, så fokus kommer att vara på oss och vårt spel.

Hur är läget i truppen - är alla friska, finns några skador förutom på Ebba och Nellie? Som det ser ut i dagsläget finns inga fler sjukdomar eller skador och jag hoppas det håller sig så.

Stort lycka till på lördag! Tack så mycket, hoppas att många fans hejar på oss från soffan i vardagsrummet på lördag.