Två egna produkter tar plats i a-laget

19 maj 2020 16:45

Endre IF skriver nya "rookiekontrakt" och flyttar upp två egna produkter i a-laget. Det är Nellie Schwartz som närmast kommer från spel i U-laget och Sara Söderstrand som spelade i vårt juniorallsvenska lag ifjol.

Vi är glada att kunna skriva vårt nya ”Rookiekontrakt” för A-laget med två talangfulla spelare från de egna leden.

Först ut är Nellie Schwartz från U-laget.

Huvudtränare Philip Thiding om Nellie: Under förra säsongens träningar visade Nellie att hon besitter egenskaper till att bli en framtida A-lagsspelare. Hon är tuff, helt orädd på planen, har bra målsinne och fin blick för spelet. Nu får hon möjlighet att, med kontinuerlig träning i ett av de bästa lagen i SSL, fortsätta utveckla sina egenskaper. Vi ser fram mot att ha Nellie i A-lagstruppen och är redo att utbilda och utveckla henne vidare. Nellie: Det är jätteroligt att få den här chansen. Motivationen är på topp och jag ser fram emot en mycket spännande säsong med laget.

Näst på tur är Sara Söderstrand från vårt JAS-lag.

Huvudtränare Philip Thiding om Sara: Under förra säsongens träningar visade Sara stor potential för att bli en framtida A-lagsspelare. Hon spelar med en pondus som man inte ofta ser hos unga spelare. Hon visar även styrka i närkampsspelet och vågar trycka till när det behövs. Med rätt utbildning och träningsmiljö tror vi att hon kommer att ta stora kliv i sin utveckling. Vi ser fram mot att ha Sara i A-lagstruppen och det ska bli spännande att följa henne framöver. Sara: Jag tycker det känns som en otroligt bra möjlighet för mig att kunna utvecklas och bli en bättre spelare. Att spela i samma lag som alla dessa fantastiska spelare gör att jag kan lära mig mycket och ta nästa kliv. Det känns väldigt roligt och jag ser fram emot säsongen och att lära känna alla i laget.