KLART: Hon blir klubbchef i Endre IF

1 december 2021 11:50
Organisation

Ett intensivt arbete har pågått under hösten och nu står det klart att det blir Karin Wennbo som kliver in i rollen som klubbchef för Endre IF. Karin tillträder tjänsten den 15 februari.

– När vi tog oss an arbetet att hitta en klubbchef till föreningen drömde vi stort. I Karin har vi nu hittat en person med den rätta erfarenheten, nyfikenheten och det viktiga drivet, säger Rickard Wahlin, ordförande i Endre IF.

Karin är uppväxt och boende i Göteborg. Nuvarande tjänst är som VD för Fjäderborgen AB och klubbchef för Göteborgs Badmintonklubb. De båda uppdragen ligger väl i linje med det arbete som Karin kommer att ta sig an i Endre IF.

– Jag ser fram emot att få vara med och bidra till att Endre IF fortsätter att vara en positiv kraft i föreningslivet på Gotland där fokus är såväl att få fler barn och ungdomar i rörelse som att skapa en god miljö för elitidrott, säger Karin.

Karin har själv ett förflutet som innebandyspelare, fotbollsspelare och ledamot i styrelsen för Göteborg HC och det är främst lagidrotten hon själv brinner för. Under några år var Karin även projektledare och enhetschef inom Göteborgs stad. Utöver detta så är Karin utbildad personlig tränare och cyklar gärna landsvägscykel. Som Klubbchef kommer Karin att leda kansliet och vara personalansvarig för anställda och arvoderade. Karin kommer även vara adjungerad i styrelsen.

– Det är det formella. Nu ska vi höja blicken och jobba långsiktigt. Skapa ytterligare stabilitet och pålitlighet i hela föreningen för att ta nödvändiga nästa steg. Endre IF är en satsande förening både på ungdomssidan och i elitverksamheten. Klubbchefen kommer bli vår viktigaste pusselbit, kittet i det arbetet, fortsätter Rickard Wahlin.

I och med rollen som Klubbchef kommer Karin tillsammans med sambo att flytta till Gotland.