Så här hanterar vi de skärpta allmänna råden!

13 november 2020 20:14
Förening

Torsdag 12/11 infördes skärpta allmänna råd om COVID-19 på Gotland. De gäller till den 10 december men kan förlängas om så krävs. Endre IF gör allt vi kan för att ta ansvar och minska smittspridningen. Så här påverkas vår verksamhet.

BARN, UNGDOMAR OCH U-LAGET Enligt de skärpta allmänna råden är det inte är tillåtet att träna och spela matcher för dem som är födda tidigare än 2005. Det innebär att vårt U-lag och JAS-lag ställer in sin träningsverksamhet enligt riktlinjer, sedan tidigare är deras serier pausade. Vi fortsätter träningarna för barn och ungdomar födda 2005 eller senare, Gotlands Innebandyförbund har pausat allt matchspel för dem. Kansliet har skickat ut information till alla berörda lag.

FÖLJANDE GÄLLER FÖR VÅRT LAG I SVENSKA SUPERLIGAN Folkhälsomyndigheten har förtydligat att ovanstående allmänna råd inte omfattar yrkesmässig idrott. Dit räknas seriespel i Svenska Superligan så laget kommer att fortsätta med träning och matcher. Vi kommer däremot att stänga matcherna för publik så att endast spelare, ledare, domare och de funktionärer som krävs för att genomföra matchen, finns på plats i ICA Maxi Arena.

SE VÅRA MATCHER Alla matcher sänds även fortsättningsvis på Helagotland.se och Sportexpressen Play.

Tillsammans kan vi minska spridningen av Covid-19! 💛🖤