Två spelare lämnar Endre IF

29 april 2019 18:45

Arbetet med truppen inför kommande säsong fortsätter, och nu är det klart att två spelare lämnar A-truppen i Endre IF.

Spelarna som lämnar SSL-truppen i Endre IF är Clara Gottberg, 19 och Alva Olfsson, 22.

Clara Gottberg har Endre IF som moderklubb och gjorde SSL-debut som 17-åring under säsongen 2016/17. Totalt har hon gjort 58 matcher, 4 mål och 6 assist i SSL.

"Clara är en spelare och person med stora krav på sig själv och har en vinnarskalle som jag gillar skarpt. Jag anser att hon definitivt inte är klar med innebandyn och min förhoppning är att hennes besked om paus är kortvarig och att vi återigen får se henne på SSL-nivå i Endretröjan.", säger Eva Didriksson (Sportkommittén) om Clara Gottberg.

Alva Olofsson har inte spelat under den senaste säsongen av personliga skäl, och väljer nu att avsluta karriären. Hon hade en väldigt framgångsrik säsong 2017/18 när hon stod för 22 poäng på 25 matcher. Totalt blev det 40 poäng, 24 assist och 16 mål, på hennes 58 matcher i SSL för Endre.

"Alva kom in i Endre IF som en virvelvind och blommade ut till en riktig publikfavorit i SSL. Vi är oerhört stolta att hon representerat Endre if och har stor respekt för det engagemang och den kämpaglöd som Alva visat hos Endre IF", säger Eva Didriksson om Alva Olofsson.

Endre IF säger stort tack till Clara Gottberg och Alva Olofsson för deras insatser hos oss!