Kontraktsförlängning

18 mars 2023 23:38

Chiara Gredig förlänger sitt kontrakt.

**Endre har skrivit ett nytt kontrakt med Chiara Gredig. **

Chiara anslöt till Endre IF inför säsongen 2022/2023. Bakgrund: Chiara kommer från Schweiz där hon spelat på högsta nivå, både i klubblag och landslag. Innan hon anslöt till Endre spelade hon i IK Sirius.

Huvudtränare Bruno Lundberg: ”Jag är väldigt nöjd med vad Chiara bidrar med både som spelare och människa. Hon är seriös i sin satsning och professionell i sin inställning. Chiara är kommunikativ både på plan och i omklädningsrummet, hon är laglojal och hon gör hela tiden sitt bästa oavsett vilken roll hon blir tilldelad. Jag tycker att det är väldigt kul att Chiara vill fortsätta i Endre.”

Chiara Gredig: För mig var det självklart att förlänga kontraktet. Jag är inte klar här i Sverige och med Endre och jag tycker att laget har stor potential. Jag vill vara här och hjälpa till att ta nästa steg. Dessutom är det väldigt roligt att spela innebandy med en sådan unik publik i ryggen. Jag trivs också med livet utanför planen. Det känns som om jag har hittat vänner för livet och ett andra hem här på ön.