Simon Wennstig är ny tränare för U-laget

7 juni 2021 09:10
Förening

Simon Wennstig från Hudiksvall är klar som ny tränare för Endres Utvecklingslag - Bredd. Avtalet löper över två säsonger, fram till 2023. Laget kommer att spela i div. 2 Södermanland kommande säsong och är nu i gång med försäsongsträningen.

Simon, som ansluter till laget under vecka 24, beskriver sig själv så här: "Jag har spelat innebandy i många år och de senaste åren har jag mer och mer blivit intresserad av att stå bakom bänken i stället för på planen. Mitt mål är att alla ska dra åt samma håll och att vi tillsammans i laget ska känna att vi utvecklas både som lag och som individer. Att dessutom få komma till en så bra klubb som Endre, som hjälpt till och varit proffsiga från första stund, gör att jag är övertygad om att vi kommer att lyckas och jag ser verkligen fram mot att komma ner och köra igång."