Heed-Arvidsson och Wallgren lämnar efter säsongen

16 mars 2021 16:05
SSL Dam

Endre IF vill härmed tacka Linnea Wallgren och Rebecca Heed Arvidsson som bestämt sig för att flytta till fastlandet efter säsongen 20/21. Rebecca har valt att avsluta sin innebandykarriär och Linnea kommer inte att ta några beslut förrän årets säsong är över. Både Rebecca och Linnea har, förutom sina prestationer, uppskattats som personer av laget, föreningen och publiken. Vi tackar dem för deras fina insatser och engagemang i Endre IF och önskar stort lycka till i framtiden!

Rebecca har gjort två säsonger i den gulsvarta tröjan och är för närvarande assisterande kapten:

”Blev välkomnad med en öppen famn till en förening som ger sina spelare fantastiska förutsättningar och ett professionellt bemötande. Jag har haft genuina och härliga lagkamrater som slitit hårt för varje prestation och som fått mig att vilja pressa mig till det yttersta i samma spår. Jag är stolt över att jag fått vara en del av ”Endrefamiljen” och jag vill ge er alla det största av TACK jag kan ge. Jag vill önska er lycka till framöver i kommande säsonger och med nya generationer.

Innan vi ger oss av kommer vi försöka avsluta den här säsongen med ett enda mål i sikte tillsammans med laget. Vi kommer ge oss själva och vår publik allt vi har för att nå dit. ”

Linnea har snart gjort totalt fem säsonger i Endre IF och har under tiden fram tills nu gjort 99 mål.

”Att våga ta chansen att flytta till Gotland och Endre, är absolut det bästa beslutet jag någonsin tagit. Det har verkligen varit underbart och jag har utvecklats enormt både som innebandyspelare och som människa. Vill tacka föreningen och alla eldsjälar runt om, den underbara publiken och framför allt alla fantastiska lagkamrater. Att få spela en kvartsfinal inför en fullsatt Ica Maxi Arena, det är något jag alltid kommer att minnas.

Mitt sista slutspel i den gul/svarta tröjan ligger runt hörnet och vi är laddade för det som komma skall. Alla lag som tar sig till slutspel har ett mål och det ser inte annorlunda ut för oss. Låt oss avsluta denna säsong och min sista på ett fint sätt!”