Alva Olofsson förlänger kontraktet

8 februari 2018 07:50

Forwarden Alva Olofsson har blivit ett namn att räkna med i SSL och har gjort en mäktig resa fram till där hon står idag. Endre IF och sportkommitten är därför oerhört glada och stolta att presentera tekniska Alva Olofsson som nästa spelare att förlänga med klubben. Kontraktet sträcker sig till 2020.

Kommentar Alva Olofsson: Att förlänga med Endre IF var ett sjävklart val för mig. Det finns en ambition i Endre att inom några år vinna SM-guld vilket driver mig att fortsätta min satsning och utvecklas ytterligare. Målsättningen är högre än tidigare- ett SM-guld med Endre och för egen del vidare mot landslagssammanhang.

Jag har innebandymässigt tagit stora kliv framåt i just Endre och jag ser ingen annanstans jag hellre vill fortsätta min resa än här. Jag är ytterst tveksam om min innebandykarriär ens hade kunna fortsätta om det inte vore för all hjälp för mina magproblem jag fått genom Endre.
Jag är tacksam för att Endre inte bara ser mig som en innebandyspelare utan också som en individ.

Glädjen och engagemanget som finns runt innebandyn på Gotland- hela vägen från vår fantastiska publik, styrelse och alla härliga och engagerade människor runtomkring träningar och matcher är någonting som motiverar mig enormt när jag spelar för Endre IF.

Kommentar Jonas Åström, sportkommittén: Att redan nu kunna göra denna kontraktsförlängning har varit högt prioriterat för sportkommittén och Alva är en nyckel för vårt framtida lagbygge. Alva har på kort tid haft en tydlig utveckling och gått från talang till klasspelare i Svenska Superligan. Hon är en fantastisk person att ha och göra med, dessutom är hon en riktig publikfavorit som kan bjuda på det oväntade. Alva har inte haft en lätt väg men har krigat sig igenom tuffa motgångar vilket gör hennes resa speciell. Sportkommittén är glada över att kunna presentera denna förlängning och ser fram emot att fortsätta följa Alva i den gulsvarta tröjan. Vi är övertygade om att det Alva presterat hittills bara är början på något större där hon har ännu mer att ge.