Gotländskan Clara Gottberg förlänger med Endre IF

3 juli 2018 07:50

Endre IF och sportkommittén kan glädjande meddela att den egna produkten Clara Gottberg fortsätter sin satsning i SSL. Clara visade redan sin första riktiga säsong att hon har kvalitéer som hör hemma i SSL och hon har med sitt fina inställning, spelsinne och rörelsemönster stor potential att utvecklas ytterligare. Det nya kontraktet sträcker sig fram till 2019.

Clara Gottberg om förlängningen: "Efter att ha spelat hela barndomen i Endre IF och senaste säsongen i A-laget så är det för mig ett självklart val att fortsätta i moderklubben. Allt som görs i och runt denna förening är av hög kvalitet och stort engagemang, det en vardag jag vill fortsätta ta del av. I år är det på riktigt, Endre IF har något riktigt bra på gång och det vill jag vara en del av. Nu ser jag fram emot säsongen 18/19 där förhoppningarna är att jag ska växa in i rollen som SSL-spelare ännu mer."

Jonas Åström, Sportkommittén: "För oss var det aldrig något snack om saken att Clara skulle fortsätta i SSL. Hon är en ung och lovande Endreprodukt som gjorde stora framsteg förra säsongen och lärt sig otroligt mycket. Steget från division 1 till SSL är stort men hon har gjort en fin debutsäsong och har visat att hon ska vara med på högsta nivå. Genom att ha tålamod och fortsätta träna och spela i denna miljö känns det bara som en tidsfråga innan hon blir en poängproducerande spelare även i SSL. Vi är glada över att ha förlängt kontraktet med Clara som gör att truppen nu känns ännu mer komplett."

Fakta Clara Gottberg

Ålder: 19 år (född 1999)