Landslagsmeriterade Anna Moberg förlänger med Endre IF

11 januari 2018 08:50

Endre IF och sportkommittén bygger vidare inför kommande säsong och kan stolt presentera en tung förlängning. Powerforwarden Anna Moberg, som sånär knep en VM-biljett i december, har glädjande bestämt sig för en fortsättning i klubben. Anna, som just nu gör sin fjärde säsong i Endre-tröjan, har nyligen skrivit på ett nytt kontrakt som sträcker sig fram till 2020.

Anna Moberg om förlängningen:

"Det var ingen större tvekan att förlänga med Endre IF, det finns inte någon annan klubb jag hellre vill spela för. Det innebandy-intresse som finns här på ön är fantastiskt och det är grymt att få spela inför SSL:s bästa publik i Ica Maxi Arena. Jag känner att jag har mer att ge och kan i Endre IF ta ytterligare kliv både som innebandyspelare och som människa. Mina mål kommande år är att ta SM-guld med klubben, men jag vill även slå mig in i landslaget på riktigt och ta en plats i VM-truppen 2019. Jag trivs jättebra på ön och i laget, så det känns skönt att redan nu ha skrivit på för ytterligare 2 år."

Jonas Åström, sportkommittén, om förlängningen:

"Anna har vuxit till en viktig nyckelspelare i truppen och en grym lirare i SSL, självklart var det högsta prioritet att kunna förlänga med henne. Hon är en fantastisk poänggörare och har en härlig attityd på planen som kan avgöra matcher åt oss. Hon har fått känna på landslagsspel vilket gör att hon känns väldigt motiverad att ta nästa steg - både i sin egen utveckling men även med Endre IF."

Fakta Anna Moberg

Ålder: 24 år