David Normark blir ny huvudtränare för Endre IF

20 juni 2023 19:00

Pressmeddelande ny huvudtränare Endre IF Endre IF har nu gjort klart med ny huvudtränare för de kommande åren - David Normark. David har bred erfarenhet som innebandytränare och kommer senast från Leksand-Insjön (div. 1 herrar). Han har tidigare bland annat tränat herrarna i Kais Mora i div. 1 och damerna i allsvenska Trosa Edanö samt flera distriktslag.

David tillträder som tränare 1 augusti 2023.

Uttalande föreningen ”Vi är glada över att nu knyta en ung, lovande tränare till oss och vi får i David en ledare som har en vilja att vinna varje match och spela en offensiv innebandy med mycket fart. Genom att hjälpa varje spelare att nå sin potential och utvecklas på innebandyplanen kommer han tillsammans med övrig ledarstab att skapa förutsättningar för laget att ta steg framåt. Vi tror på Davids idéer om vår innebandy och ser fram emot kommande säsong.”

Uttalande David ”Mitt val att skriva på för Endre kändes efter mitt besök på Gotland som ett självklart val, en förening med värderingar och mål som tilltalar mig och stämmer bra överens med mina egna.

Rent sportsligt så ser jag Endre som en solklar utmanare med fina traditioner och att få möjligheten att förvalta det tillsammans med ett fantastiskt ledarteam och lag känns som ett oerhört ärofyllt uppdrag som jag ser mycket fram emot att få ta mig an.”

Vi hälsar David välkommen till Endre IF