Gabrielsson och Moberg uttagna till landslaget

12 april 2018 10:03
Landslag

I dag släpptes nya förbundskaptenen Åsa Karlssons första landslagstrupp, och den innehöll två representanter ifrån Endre IF.

Den 27-29 April spelar det svenska landslaget Euro Floorball Tour, en fyrnationsturnering i Nurmijärvi, Finland, där matcher mot Tjeckien, Schweiz och värdnationen Finland väntar. Endre IF har två spelare med i truppen som släpptes idag: Elin Gabrielsson och Anna Moberg.

Tidigare under denna säsong har Anna Moberg varit uttagen till landskamper och var även med på landslagets VM-förberedande läger i höstas. Men någon VM-plats blev det inte för Moberg, som fick stanna hemma som reserv. Sara Steen blev enda Endre-spelare i VM-truppen som tog guld i Slovakien i December. Moberg har spelat 8 landskamper för Sverige, och gjort 2 mål och 2 assist på dessa matcher.

För Elin Gabrielsson är detta första uttagningen till landslaget under denna säsong. Även hon står på 8 spelade landskamper, efter att ha gjort A-landslagsdebut redan som 19-åring. Hon är dessutom den spelare som har flest U19-landskamper i historien: 20 st.

Här är hela landslagets trupp till EFT

Igår släpptes även det svenska juniorlandslagets trupp till U19-VM i Schweiz i början på maj. Där var Endres nyförvärv Ellen Bäckstedt föga förvånande ett av namnen som var med. Vi säger grattis till Ellen och önskar henne lycka till i VM!

Här kan ni se hela U19-truppen