Nu är truppen klar: ”Känns väldigt spännande”

6 augusti 2018 15:00

Förra tisdagen samlades Endre IFs SSL-trupp igen efter några veckor med egen träning och genomförde första innebandypasset på riktigt säsongen 2018/19. Det gjordes med en trupp och en ledarstab som är helt färdig, säger Jonas Åström i Endre IFs sportkommitté.

"Som vanligt denna tid på säsongen känns allt väldigt spännande. En ny grupp ska formas och där både nya spelare och ledare ska hitta sina roller." säger Jonas Åström om att säsongsstarten börjar närma sig.

Trots att det har varit en omsättning i spelartruppen är truppen i sig lika stor som förra säsongen:

"Fem spelare valde att avsluta sina elitsatsningar efter förra säsongen och fem nya spelare har tillkommit i truppen, vilket gör att vi liksom förra året är totalt 20 spelare."

Han är nöjd med det han, Eva Didriksson och Oskar Löfgren, de andra i sportkommittén, har lyckats med under våren och sommaren. "Målsättningen vi hade när vi började skissa på årets trupp var att behålla så stor del av befintlig trupp som möjligt samt rekrytera offensivt skickliga spelare. Detta har vi lyckats göra på ett bra sätt med några unga och lovande spelare liksom flera etablerade SSL-spelare."

Målvakter:

#78 Moa Svanström

#89 Elin Gabrielsson

#97 Erika Nilsson

Om ledarstaben säger Jonas så här:

"I ledarstaben finns också en del nya ansikten, vilket gör att vi får en större organisation runtomkring laget. Som helhet är vi väldigt nöjda med hur vi format årets spelartrupp och ledarstab och ser fram emot en spännande säsong."

Ledarstaben:

Alexander Brinkmann, Huvudtränare