Dalen
DAL

Inför match: Dalen borta

6 oktober 2018 10:48

I SSLs tredje omgång väntar en bortamatch i Umeå mot IBK Dalen, som hittils denna säsong står på 0 poäng men har förlorat båda sina matcher med endast uddamålet. Efter seger mot Karlstad och förlust senast mot Pixbo har Endre än så länge tre poäng denna säsong.

Förra säsongen missade IBK Dalen precis slutspel när man hamnade på 9:e plats i tabellen - det saknades bara två poäng för att lyckas hamna på den sista slutspelsplatsen. Poängbäst i Dalen hittils denna säsong Victoria Ström och Clara Forssén som båda står på 1+1 hittils.

Inför årets säsong har Dalen haft en viss omsättning både i spelartruppen och bland ledarna. Laget har bland annat tappat Sara Ryman, Caroline Stattin och Elsa Frisk.

Bland värvningarna finns ett antal spelare från lokalkonkurrenten Thoréngruppen och RIG-duon Natalie Hjertberg och Amanda Niclasson som spelade i allsvenskan med RIG Umeå förra året. Dessutom har Dalen värvat Alva Nybjörk som gjorde imponerande 53 poäng för Sundsvall i allsvenskan förra året.

Förra året var Dalen en trevlig motståndare för Endre, eftersom att det blev 6 av 6 möjliga poäng när lagen möttes under förra säsongen.

Poängbäst i Endre hittils i år är Sara Steen som har gjort 3 mål och 1 assist; näst bäst är Milla Nordlund som har gjort en assist och ett mål.

Truppen till matchen ikväll ser likadan ut som den har gjort till säsongens två inledande matcher - Elin Gabrielsson och Alva Olofsson saknas ännu i truppen. Här är truppen:

Målvakter:

IBK Dalen - Endre IF

6/10 - 19:00

Umeå Energi Arena, Umeå

Matchen sänds som vanligt på SSLplay.se.

Nästa hemmamatch spelas söndagen den 14/10 när Örnsköldsvik besöker ICA Maxi Arena. Här bokar ni era biljetter!