Albin Skur klar för Endre IF

14 juni 2017 11:41
Förening

Endre IF är stolta att kunna meddela att vi lyckats rekrytera Albin Skur till Endre IF och den fortsatta satsningen på vår föreningsutveckling. 21-åringen från Farsta i södra Stockholm är klar för en flytt till Endre IF och Gotland till säsongen 2017/2018.

Albin kommer arbeta i vår marknadskommitté tillsammans med övriga kommittémedlemmar för att stärka oss kommersiellt, samt att han kommer att vara ledare i den ungdomssatsning som presenterats inför säsongen 2017/2018. Med Albins bakgrund inom produktion och media ser föreningen med entusiasm fram emot hur Albin och marknadskommittén ska kunna utveckla vår externa kommunination kring våra arrangemang såväl som digitalt och i sociala medier. Dessutom får Endre IF ytterligare en engagerad och lojal ledare till vårt Akademilag som en tydlig fortsättning på vår satsning på ungdomsverksamheten. Via sin mångåriga ledarroll i Farsta IBK och sin instruktörsroll på svenska innebandyförbundets Swedish Floorball Youth Camp har Albin samlat på sig erfarenhet och kunskap som kommer bidra till att utveckla vår ungdomsspelare ytterligare.

Kommentar Albin:

Det känns genuint kul och spännande att få vara en del av Endre IF i höst. Innebandyn på Gotland har ett fantastiskt gott rykte vad det gäller intresse från publik och sponsorer. Jag ser en utmaning i att ta vara på detta intresse för att höja ribban på allt ifrån sociala medier till marknadsföring för våra hammamatcher. Dessutom får jag chansen att bli ungdomsledare i en förening som har det gott ställt även hos de yngre lagen i föreningen. Jag är glad och tacksam att ha fått frågan av Endre IF att flytta till Visby och att föreningen tror att jag kan bidra till att Endre tar nya kliv. Att uppleva innebandy i en annan del av Sverige och skaffa sig nya erfarenheter och lära sig mycket nytt ska bli rejät intressant.

För eventuella frågor

Stefan Söderbäck, ungdomskommittén: 072-570 69 13