Sophia Lundmark skriver nytt 2-årskontrakt med Endre IF

18 december 2017 09:50

Endre IF och sportkommittén vill fortsätta att vara ett topplag i Svenska Superligan och arbetet med att rusta inför kommande säsonger pågår för fullt. Vi kan därför glädjande meddela att landslagsaktuella målvakten Sophia Lundmark, som just nu gör sin fjärde säsong i Endre-tröjan, väljer att förlänga sitt kontrakt med Endre IF. Kontraktet sträcker sig över två år.

Sophia Lundmark om förlängningen: Jag har sedan jag kom till Endre gjort en stor resa, både i mitt målvaktsspel och i min roll i laget, och nu är jag redo för en ny satsning med högre mål än tidigare. Jag brinner för innebandyn och känner att jag har mer att ge, de två stora målen framöver är att vinna ett SM-guld med Endre IF och ta en plats i VM-truppen 2019. Jag är väl medveten om att det kommer att krävas hårt jobb för att nå dit men i Endre IF har jag alla de förutsättningar jag behöver för att fortsätta utvecklas och nå mina mål. Samtidigt trivs jag otroligt bra i föreningen och valet att stanna i klubben var självklart för mig.

Eva Didriksson, sportkommittén, om förlängningen: Vi är oerhört glada att, i ett så här tidigt skede, kunna förlänga med en av ligans absolut bästa målvakter. Sophia utvecklas ständigt och det har varit en häftig resa att få följa henne från RIG till att bli en stabil SSL-målvakt i Endre IF. I Sophia får vi en otroligt lojal, ambitiös och målmedveten spelare som tar stort ansvar både på och utanför planen. Det ska bli väldigt spännande att följa hennes fortsatta satsning med Endre IF och mot VM 2019.

Fakta Sophia Lundmark

Ålder: 22 år

Moderklubb: IBK Alba (Nu mera Sandvikens AIK)

Antal säsonger i Endre IF: Spelar nu sin fjärde säsong