Elin Roos förlänger till 2020!

3 januari 2018 09:55

Endre IF och sportkommittén kickar igång 2018 med en härlig nyhet. Backen Elin Roos, som gör sin andra säsong i Endre IF, har bestämt sig för en fortsättning i klubben och har nyligen skrivit på ett nytt kontrakt som sträcker sig fram till 2020.

Kommentar Elin Roos: Att förlänga med Endre IF var givet för mig. Klubben, laget och alla runt omkring har samma driv, seriositet och kärlek till sporten som jag har. Personligen har jag utvecklats jättemycket på två år här på Gotland och det ska bli kul och se hur stora kliv jag kan ta på ytterligare två år. Jag siktar mot att få spela en första landskamp samt att nå stora framgångar med Endre IF. Att trivas i klubben och laget i kombination med att jag trivs så bra utanför innebandyn gjorde valet självklart för mig.

Kommentar Eva Didriksson, sportkommittén: Elin kom till Endre IF som unga oslipad diamant för två år sedan och var en del av det generationsskifte som då påbörjades. Elin har under dessa år utvecklats enormt som spelare, men även som person, och har på bästa sätt utnyttjat de förutsättningar som finns i Endre IF. Hon har en härlig inställning och tar ansvar för sin egen utveckling med en konstant vilja att bli bättre och att lära sig nytt. Vi ser att hon har än mer att ge som SSL-spelare och har stor potential att fortsätta utvecklas och nå sina mål. Elin förstår dessutom sitt syfte i klubben, utanför sin elitsatsning, och är en fin förebild för våra barn och ungdomsspelare. Det känns väldigt kul och motiverande att vi, och den gotländska publiken, får fortsätta att följa Elins framfart i Endre IF.

Fakta Elin Roos

Ålder: 21 år