Förlust i hemmapremiären

30 september 2018 15:11

Det blev förlust för Endre IF i hemmapremiären mot toppkonkurrenten Pixbo Wallenstam. Efter två mål i början av sista perioden drog bortalaget ifrån till 1-3, och det blev även slutresultatet för matchen.

Period 1

Båda lagen inledde matchen försiktigt och kände på varandra. Efter halva första perioden öppnade spelet upp sig och lagen började skapa fler chanser. 14.08 tog bortalaget ledningen efter ett riktigt vackert anfall. Resten av perioden var tight och tuff, men med få riktigt klara målchanser. En ganska typisk förstaperiod tidigt på säsongen.

Period 2

Efter 7.36 kvitterade Sara Steen till 1 - 1, passningen kom från nyförvärvet Milla Nordlund. Kort därefter fick Endre chans att spela 5 mot 4. De skapade ett par riktigt vassa chanser, men fint målvaktsspel gjorde att Pixbo redde ut det numerära underläget. Allt efterhand så tryckte Endre tillbaka Pixbo och skapade många möjligheter, men Pixbos målvakt svarade, återigen, för ett par fina räddningar. I slutet av perioden böljade spelet fram och tillbaka och vid några tillfällen fick Endres målvakt Sofia Lundmark chans att briljera.. En period som var mer underhållande och mindre tillknäppt än den första.

Period 3

Efter 1.21 tog Pixbo ledningen med 1 – 2 efter en tilltrasslad situation och drygt två minuter senare utökade de till, vad som skulle visa sig vara matchavgörande, 1 – 3. Endre fick chans att komma in i matchen när Pixbo drabbades av en utvisning, men lyckades inte förvalta det. Resten av perioden jagade Endre, men bra försvars- & målvaktsspel gjorde att Pixbo höll undan till seger.

Söndag den 14 oktober klockan 13.00 kommer Örnsköldsvik IB till ICA Maxi Arena. Vi ses i arenan!