Pixbo
PIX

Det står 0-0 när matchen börjar...

12 april 2021 19:44

...så det är inte läge att spela desperat direkt säger Joakim Sjöstrand inför "måstematchen" borta mot Pixbo. Förutsättningarna är enkla. Vid förlust är säsongen över och seger innebär att det blir en fjärde match i ICA Maxi Arena på fredag.

Även om det blev förlust senast så var det ett klart fall framåt jämfört med den första semifinalen - vad tar ni med er från den senaste matchen?

-Vi tar med oss att vi hade mycket mer boll i andra matchen och det vill vi ha.

Vad är du mindre nöjd med?

-Förbättringspunkten är att minska antalet spelvändningar vi får mot oss. Dessa punkter går ju ihop för så länge vi har bollen få vi inga vändningar mot oss.

Misstänker att det är klassiska en match i taget som gäller nu - får vi se ett "desperat" Endre?

-Nej, det är inte meningen att spela desperat, när matchen börjar så står det 0-0 och då är det inte dags för att chansa.

Är alla spelare tillgängliga till morgondagens fight? -Som det ser ut i skrivande stund så har vi tillgång till samma trupp som i de tidigare semifinalmatcherna.

Stort lycka till!

-Tackar.