Warberg
WIC

Uppsnack med Thiding inför Warberg borta

26 februari 2021 16:24

Vi har tagit Philip Thiding på pulsen inför bortamatchen mot Warberg. Han var mycket nöjd med insatsen mot Sirius senast och tror att de kommer att fortsätta på den inslagna vägen eftersom varje match är väldigt viktig för att nå en topp 3-placering.

Hur nöjd var du med insatsen mot Sirius?

-Jag var väldigt nöjd med insatsen mot Sirius. Vi är i ett läge på säsongen när vissa matcher börjar bli extra viktiga och just Sirius är ett lag vi behöver slå för att nå vårt mål som är att sluta topp 3 i tabellen. Men mest är jag nöjd med hur vi slog dem. De fick aldrig riktigt vara med och spela.

Det skiljer bara en poäng mellan er och lagen som är trea och fyra. Hur viktigt är det att, som sämst sluta tvåa?

-Det är som sagt en väldig fördel att komma så högt upp som möjligt för att få hemmaplansfördel samt eventuell möjligheten att välja motstånd i slutspelet. Det är något vi är väl medvetna om och därav vill vi vara så högt upp som möjligt när serien summeras.

Ni slog Warberg med hela 7 – 1 i höstmötet. Är det något du tänker på?

-Nej det är en ny match nu och nya förutsättningar. Vi gjorde en bra match mot Warberg då men nu spelar vi på deras hemmaplan och jag räknar med att de står upp bättre denna gång.

Warberg strider om en slutspelsplats och lär ”komma ut hårt” – hur gör ni för att vara på tårna direkt? Efter jul har ni, ibland slowstartat mot lag som befunnit sig längre ned i tabellen?

-Det stämmer och det är även något som vi vill ändra på. Det har inte bara varit mot lag längre ner i tabellen, men matchen senast var ett trendbrott där vi är mycket bättre än Sirius i första perioden. Känns som vi kommit in i en annan fas av säsongen nu och tjejerna vet hur viktig varje match är. Att Warberg kommer ut hårt är något vi räknar med, men vi tänker sätta hårt mot hårt.

Hur ser skade- & sjukdomsläget ut?

-I skrivande stund ser det jättebra ut. Alla är tillgängliga för spel och vi åker med gott mod till Varberg