Nacka
NIBK

Philip Thiding inför omstarten av SSL

5 januari 2021 14:32

Imorgon drar SSL Dam igång igen. Matchen startar 15.00 och sänds på Helagotland.se och Sportexpressen Play. Så här säger Philip Thiding inför omstarten. ”Vi har varit igång sedan mellandagarna och har tränat bra – i januari spelar vi många matcher, men vi känner oss starka så det bör fungera fint. Tyvärr är Elin Roos sjuk och missar matchen. Vi är också osäkra på Linnea Wallgren som dras med en skavank. Vi har mött Nacka två gånger denna säsong och vunnit båda med hyfsad marginal men matcherna har varit tighta och inte helt ojämna. Nacka kan vara ett lurigt lag och man vet aldrig riktigt vad de kan hitta på därför är det superviktigt att vi verkligen är påkopplade och noggranna i vårt spel så vi inte får spelvändningar på oss.”