29 Dec 1 match
DAL

Sjätte raka segern när Endre slog IBK Dalen

20 januari 2019 15:38

Endre bärgade sjätte raka segern när laget tog gruvlig revansch på IBK Dalen för storförlusten i höstas. Slutresultatet skrevs till stabila 6 – 1 och hela laget stod för en mycket stark insats.

IBK Dalen vann höstmötet med 8 – 2, men redan efter ett par minuter in i den första perioden så stod det klart att det inte skulle bli någon enkel resa den här gången. Endre inledde riktigt aggressivt och efter 10.42 gjorde Maja Liljeroth 1 – 0 efter bra jobb av tredjekedjan. Knappt åtta minuter senare slog Ellen Bäckstedt in 2 – 0. Hela laget gjorde en fin förstaperiod och att IBK Dalen bara mäktade med två skott på mål säger allt om hur svårt de hade att komma till avslut.

Efter 9.55 i den andra perioden gjorde Sara Steen 3 – 0, snyggt assisterad av Stina Ander som var riktigt spelsugen hela matchen. Kort därefter reducerade IBK Dalen, men Endre svarade direkt. Efter hårt jobb av förstakedjan så passade Anna Moberg fram Sara Steen som, enkelt, kunde hänga in sitt andra mål för dagen.

Den tredje perioden hann knappt början innan Linnea Wallgren stängde matchen med sitt 5 – 1 mål, återigen var det Stina Ander som stod för en mycket fin passning. Sedan chansade IBK Dalen genom att pressa högt. De skapade en del chanser, men Thea Ekholt svarade, precis som senast, för en mycket stabil insats i målet. Endre drabbades av två utvisningar och IBK Dalen en, men det resulterade inte i något mål. Efter 16.01 sköt Stina Ander 6 – 1 och sedan spelades resten av perioden av.

Endre bjöd på fint försvarsspel och samtliga tre femmor producerade också offensivt. Det var, genomgående, en fin insats och att laget är på väg mot toppformen är svårt att snacka bort. Söndag den 10 februari kommer Warberg IBC till ICA Maxi Arena - här köper du din biljett till en spännande söndag. Välkommen då!

Målskyttar Endre:

Steen 2, Ander, Bäckstedt, Liljeroth, Wallgren