Linköping
LIBK

Fjärde raka vinsten i hemmapremiären

2 oktober 2017 17:30

I säsongens fjärde match var det dags för hemmapremiär, den slutade med seger 5-4 och några av våra rookies fick spräcka målnollan. Clara Gottberg inledde målskyttet och Erika Nilsson fick göra två, varav det sista blev matchavgörande.

Inför 595 påhejande åskådare lyckades Endre stänga igen hemmapremiären mot Linköping, men det utvecklade sig verkligen till en tuff match . Efter 8.23 i den första perioden gjorde Endre 1-0 och det var alltså 18-åriga ”rookien” Clara Gottberg som inledde målskyttet. En milstolpe för såväl henne som föreningen då hon är fostrad i den. Elin Roos, som matchen igenom visade härlig offervilja, gjorde 2 – 0 på volley och när Alva Olofsson sedan ökade på till 3 – 0 efter 16.04 så kändes det som om det skulle bli en enkel hemmaseger. Fortsättningen blev dock desto jämnare då Linköping krigade riktigt bra. Erika Nilsson smällde in 4 – 3. Det var hennes första mål i Endre, men hon nöjde sig inte med det. Efter att Linköping kvitterat så svarade hon också för det avgörande målet, framspelad av Sara Steen. Erika har gjort två mål och två assist, på sina fyra matcher med Endre i SSL.

Endre jagar nu KAIS Mora, som också är obesegrade men har en match mer spelad, i tabelltoppen. Andraplatsen kan befästas ytterligare på söndag den 8 oktober när Warberg IC besöker ICA Maxi Arena.

Glädjande, utöver de tre poängen och den framskjutna tabellplaceringen, är att Endre även tog täten i publikligan. Det är en fin tradition att toppa den tabellen och det hoppas vi att Sveriges bästa innebandypublik vill fortsätta bidra till även framöver!

Vill du se mer mål från Clara Gottberg, Erika Nilsson och dem andra spelarna köper du dina biljetter på www.endreif.se/biljetter.

**Endre IF - Linköping IBK 5-4 (3-1, 1-2, 1-1)

Målskyttar Endre: Erika Nilsson 2, Clara Gottberg, Elin Roos, Alva Olofsson

Målskyttar Linköping: Amanda Ljunggren 2, Amanda Boström, Cornelia Ceder**