Sara Steen spelar inte mer den här säsongen

24 februari 2020 13:02

Efter den hjärnskakning som Sara Steen ådrog sig i bortamatchen mot Karlstad undersöktes hon på sjukhus och där upptäckte läkarna att hon har ett kavernom. Det innebär att hon inte kommer att spela mer innebandy den här säsongen.

Efter den hjärnskakning som Sara Steen ådrog sig i bortamatchen mot Karlstad undersöktes hon på sjukhus och där upptäckte läkarna att hon har ett kavernom. Det är blodkärl som bildat en härva i en liten del av hjärnan.

Sara har fått remiss till en neurokirurgklinik i Stockholm där hon kommer att utredas närmare. Det innebär att hon inte kommer att spela mer innebandy den här säsongen.

Sara vill vara tydlig och påpeka att det alltså inte uppstod i samband med skadan utan är något som troligtvis är medfött, men att hon varit omedveten om det.

Hälsan är ju viktigare än något annat och Endre IF stöttar Sara fullt ut. Vi vill också be om att hon får lugn och ro för sin rehabilitering och vi kommer inte att kommunicera mer förrän hon själv vill det.