Täby
TÄBY

Vinst i den viktiga matchen mot Täby

7 mars 2020 07:31

Vi stod för en mycket stark insats och slog Täby med 3 - 5 (0-0, 1-4, 2-1) i en riktigt tuff match. I den första perioden var det ställningskrig och få målchanser, men i den andra trampade vi gasen i botten och då hade Täby svårt att hänga med. Vi ägde bollen och skapade många målchanser förutom de fyra mål vi gjorde och när Täby stack upp med någon ströchans stod Thea Ekholt i vägen. I den tredje perioden forcerade Täby rejält, men försvarsspelet var topnotch och antalet täckta skott kan ha varit säsonghögst.

Värt att notera är att det, återigen, var en stark laginsats som fällde avgörandet. Försvarsspelet var näst intill perfekt och vi var, fortsatt, mycket effektiva när målchanserna dök upp. Det var elfte gången den här säsongen som vi var i ledningen inför tredje perioden, samtliga gånger har det blivit vinst. Det säger mycket om spelarnas starka karaktär.

Klubbikonen Anna Jakobsson gjorde comeback efter fyra års uppehåll och gjorde det hon alltid gjort, mål, dessutom svarade hon också för en assist.

Våra målskyttar: Bäckstedt 2, Ahlqvist, Boberg, Jakobsson